PODCAST

IMG_20200506_110430.jpg
PERMAKULTUR - FORTALT AF BØRN

Med elever fra Ringsted Ny Friskole og lærer Katja Bjørn Parlo.
Tilrettelæggelse og klip:
Lisbeth Ingeman Sørensen.
Produktion og redaktionel sparring: Helle Solvang

Jordens Skole har gennem to år fulgt eleverne på Ringsted Ny Friskole mens de opbyggede 'Permahaven'. I podcasten fortæller de, hvad det betyder for deres sammenhold, klimahandlekraft og naturforståelsen at skabe og passe en have.

.

unnamed (13)_edited.jpg
TÆT PÅ JORDEN UNDER HIMLEN

Portræt af Louise Køster.
Af Hanne Hee Lange - produceret som en del af Jordens Skoles Podcast Masterclass. Redaktør: Helle Solvang

Podcasten tegner et portræt af Økologisk Landsforenings (nu tidligere) forperson Louise Køster. Hun driver til daglig den holistiske øko-gård Rabarbergaarden ved Holløse i Nordsjælland, hvor der er højt til loftet i mere end én forstand. Hør hende fortælle om et liv i samklang med jorden, plads til børn og udsigt til himlen.

unnamed (16).jpg
INTO THE LAND

Produceret af aktivist-gruppen 'Into the Land'

Podcasten 'Into The Land' er en fortælling om jorden, dens kultivatorer og dyrkningsmetoder.

Den har til formål at reflektere over det europæiske landbrugssystem nu og i fremtiden gennem stemmer fra unge landmænd, aktivister og elskere af jorden.

Den er udgivet på platformen Lovesoil, som er Jordens Skole internationale platform, hvor indholdet er produceret på engelsk.

AF KÆRLIGHED TIL JORDEN
Tilrettelagt af Lisbeth Ingeman Sørensen - produceret som en del af Jordens Skoles Podcast Masterclass.Produktion og redaktionel sparring: Helle Solvang

I podcast serien 'Af kærlighed til jorden' opsøger Lisbeth Ingeman Sørensen mennesker, som sætter naturen i centrum i deres liv. I første afsnit 'Dansen med haven' møder vi øbo Cathrine Dolleris, som har forladt et job i Udenrigsministeriet for at byde høns og have op til en daglig dans.

Serien er produceret som del af Jordens Skoles Podcast Masterclass forløb hos underviser og redaktør Helle Solvang.

Skærmbillede 2022-09-14 kl. 22.22_edited.jpg
DET KOSTER EN BONDEGÅRD AT REDDE VERDEN

Portræt af Sylvester Rishøj - tegner og investor Podcast af Birgitte Sally - produceret som en del af Jordens Skoles Podcast Masterclass.
Redaktør: Helle Solvang

Sylvester Rishøj har tjent godt på at sælge virksomheden bag det populære mobilspil Subway Surfers. Formuen bliver i disse år målrettet brugt på at opkøbe jord for at dyrke det regenerativt og bæredygtigt. "Jeg har investeret i Øm Klostergaard, fordi måden vi bruger vores jord på er nøglen til den grønne omstilling og på mange måder den mest meningsfulde måde at lave forandring på. Man kan sige 'det koster en bondegård at redde verden' og med den tanke har jeg købt en bondegård med 100 hektar jord, selvom jeg ikke er landmand", siger han. Lyt til podcasten for at få svar på, hvorfor Sylvester køber jord.

Skærmbillede 2022-09-15 kl. 22.20.30.png
Anker 1
Studio Microphone

LOVESOIL PODCAST

MASTERCLASS

Podcast Masterclass i Jordens skole handler om at finde din unikke stemme og formidle emner, der bringer os tættere på naturgrundlaget.

Kontakt Helle Solvang for info om nye hold.

Løbende udbyder Jordens Skole vores Lovesoil Podcast Masterclass, hvor  nye enthusiastiske podcast-fortællere og let øvede kan få træning, vejledning og et skub til at komme igang. For trænede podcast-tilrettelæggere tilbyder vi sparring og udgivelsesplatform.

På Masterclass’en udforsker vi, hvad der er din unikke stemme i en podcast, hvordan du beriger din fortælling med stemning, musik og lyd - og sidst men ikke mindst, hvordan du bedst forbereder dig før du går ud og lave dine egne optagelser. Og det skal naturligvis have med vores jord at gøre. Kom og pitch din idé.

Synge2.jpg