PROJEKTER

IMG_20200506_110430.jpg

Skab permahaver med børn

​Er du lærer, pædagog, kunstner, forælder eller fritidsleder med lyst til at etablere madskov, skovhave, skolehave eller grøntsagsbed sammen med børn?

Savner du et læringsrum, der kan understøtte din forberedelse af børnene til en fremtid, hvor vi føler os mere forbundet med naturen?

Leder du efter lærings-redskaber, der kan ruste børnene til en fremtid med klimatisk ustabilitet, som kræver nyt havesyn og nye robuste dyrkningsmetoder?

Så lyt til vores podcast og dyk ned i universet 'Skab permahaver med børn'.

97C9EDC9-C2A1-40FE-9BAD-B1A9BF993B75_1_105_c.jpeg

Gå til have

Jordens Skole udbyder studiegrupper for voksne, hvor vi på hold af 5-7 voksne sammen med en erfaren underviser etablerer sprudlende bede med grøntsager, urter, bær og blomster. Vi lærer at lave kompost, forberede jorden til såning, forstå dyrkningen cyklus og fejrer høsten. Vores motto er 'Sammen om jorden' og vi håber at flere private haver vil bugne af mad og fællesskaber.

83AB84B1-4624-4F7A-947E-6C26DECA06FC.jpeg

Find din farmer

I Jordens Skole ønsker vi at bygge bro mellem by og land, så alle os, der bor i byerne, kan støtte den kommende generation af landmænd i deres ønske om at være jordens bæredygtige forvaltere.

Derfor har vi skabt nedenstående kort, hvor du hurtigt og nemt kan finde alle de økologiske jordbrug, uddannelser og skoler, gartnerier, gårdbutikker m.m., der alle går forrest ift. at skabe det samfund, hvor der satses på høj kvalitet og hvor der laves mad til mennesker med omtanke for naturen.

Manifest for hørrens genkomst

I Jordens Skole har hørren og andre taveplanter så som hamp og nælder vores særlige opmærksomhed. Fordi de vokser fint på vores breddegrader og er holdbare og bæredygtige materialer. Vær med til at udbrede historien, dyrkningen og forarbejdningen af hørren og hør om de historier, der knytter til sig til den.

7E22B69F-93C6-4E3E-90D3-C7BCF1BD63C2.jpeg

J(ord)-bogen

Jordens Skole indsamler ordene, som grønne aktivister og pionere genopfinder eller nyskaber i takt med at verden ændrer sig. Læs mere om 'J(ORD)-bogen og 'Den grønne parlør' her.

Andelsgårde

Jordens Skoles første konkrete film handler om fællesskabet og visionerne bag Andelsgaarde, hvor over 3000 danskere sammen ejer en fællesgård - Lerbjerggård - og forpagter jorden ud til det unge landmandspar Nanna og Christopher.