'GÅ TIL HAVE' UNDERVISERNE

JORDENS SKOLES UNDERVISERE HAR ERFARING MED REGENERATIVE METODER, SOM FREMMER JORDSUNDHED OG BIODIVERSITET I LOKAL MADPRODUKTION, SPRØJTE- OG GRAVEFRIT
83F169BB-83DA-4B33-926B-9DC9D6E48A3D_1_105_c_edited.jpg

IRENE KORNERUP

Irene er passioneret jordbruger med særlig interesse for regenerative dyrkningsmetoder i større skala.

Hun er uddannet arkitekt og permakultur designer, og ejer og bor på Hjortespringgård sammen med sin familie.

På Hjortespringgård dyrker hun sammen med Mette Madvig grøntsager efter regenerative metoder, som genskaber frugtbarheden i jorden og balancen i naturen med fokus på bl.a. gravefri dyrkning og recirkulering af ressourcer.

Irene underviser ´Gå til have´ - holdet på Hjortespringgård i Herlev.

Mette Madvig IMG_5653_edited.jpg

METTE MADVIG

Mette er en ildsjæl, som brænder for at gøre en forskel for klima og fødevareproduktion.

Hun er uddannet cand. merc., permakultur designer og i gang med diplomuddannelsen i permakultur. Hendes private have er en skøn og frodig certificeret permakulturhave. Hendes specialer er bl.a. jordens mikroliv, gravefri dyrkning og skovhave.

Sammen med Irene Kornerup, driver hun Hjortespringgård, som er et regenerativt små-skala jordbrug, hvor de dyrker og sælger grøntsager efter en CSA ordning - Community Supported Agriculture (Fællesskabsstøttet Jordbrug).

Mette underviser ´Gå til have´- holdet på Hjortespringgård i Herlev.

Mette Madvig IMG_5653_edited.jpg
IMG_7007_edited.jpg

DITTE KATHRINE ENGELSTOFTEGÅRD

Ditte Kathrine har arbejdet med planter, jord og bæredygtig livsstil hele livet. Hun er uddannet sociolog og permakultur designer, og drev i 15 år en gård i Nordsjælland med dyr, bæredygtigt byggeri og selvforsyning.

I 2016 stiftede hun firmaet HappyHumans, der designer og udvikler klimavenlige baggårde og haver, som skaber trivsel for mennesker i byen. Hendes speciale er vilde grønne byrum, skovhaver og dyrkning i flere lag.

Ditte Kathrine underviser på ´Gå til have´- holdet i Demokrati Garage.

JEPPE WORNING

Jeppe er uddannet gartner og køkkenhaveentusiast med en stor og fascinerende viden om kompost, frø og blomster. Han er højskolelærer og underviser i små-skala grøntsagsproduktion med regenerative metoder.

Som passioneret frøsamler, har han i mange år været engageret i foreningen Frøsamlerne, og har startet firmaet DUSK, som dyrker, tørrer og sælger økologiske blomster.

Jeppe underviser på ´Gå til have´- holdet på Frederiksberg.

5FCB4406-8980-4D7D-A6F6-6609FA6A30F7_1_105_c_edited.jpg
WhatsApp Image 2023-10-25 at 16.25_edited.jpg

DINA BJÖRN

Dina er uddannet økologisk landkvinde med særlig interesse for permakultur, biodynamik og gravefri dyrkning. Hun har rejst og været i lære på gårde i bl.a. Skandinavien, Sydeuropa og Tanzania og arbejder på en gård på Djursland med fokus på jordsundhed og jordens mikrobiologi.

Udover grøntsagsdyrkning og husdyrhold har hun kendskab til medicinske planter, fermentering, sankning, kompost og plantefarvning.

Dina underviser ´Gå til have´- holdet hos Loa Satie på Djursland.

IMG_4272_edited.jpg

KAREN LETH

Karen er grøn iværksætter og kommunikations konsulent. Hun er stifter og leder af Pavillonen - Danmarks mindste Forsamlingshus i Charlottenlund - et inkluderende byrum for grøn udvikling med den tilhørende byhave 'Stationshaven'.

Hun er uddannet Permakulturist fra Skovvirke og driver instagram-profilen “Potatoes on the Roof ” om urban farming og bæredygtig livsstil.

Karen underviser 'Gå til have'-holdet i 'Stationshaven' i Charlottenlund. (T.h. i billedet)

IMG_4272_edited.jpg
280613421_10160045967506382_6544799246688683018_n (1)_edited.jpg

METTE BRODERSEN

Mette er en sprudlende multikunstner og plante-influencer med en legende og kreativ tilgang til naturen. Hun er uddannet permakultur underviser og arbejder med permakultur og formidling som konsulent og designer.

Mette har en enorm viden og passion for planter, blomster, urter og træer, og driver til dagligt en økologisk blomstermark på Vestsjælland efter permakulturelle og regenerative metoder.

Mette har undervist et ´Gå til have´- hold på sin egen gård i Ugerløse i 2022.