NYT: JORDENS SKOLE PÅ MADENS FOLKEMØDE 2021

JORDENS SKOLE PÅ MADENS FOLKEMØDE

24. – 25. september 2021 – Engestofte Gods, Lolland

Jordens Skole deltager i denne uge med en stand på Madens Folkemøde 2021. Vi er til stede på forskellige scener og på Jordens Skoles stand på gårdspladsen. Her er der talks, workshops en snak over bordet samt salg af grønt mv.

Mød unge bønder, der taler om dannelse, ejerskab og bæredygtige regenerative metoder* for dyrkning.

Hør også om kunde-bonde bånd og om de nye skoler for jordbrug, skovbrug og permakulturelle principper, der opstår i disse år. Endelig kan du selv få fingrene i jorden i vores workshops om bokashi og jordens mikroorganismer.

Mød bl.a. Frank Erichsen (Bonderøven), Per Kølster (Formand i Økologisk Landsforening), Sandra Villumsen fra landbrugskooperativet Farendløse Mosteri, Sidsel Esther Ejrnæs fra Lollands Højskole, Levende land og Farm of Ideas og Hanne Gundersen Taxbøl fra 'Jordkontakt'.

Systemtænker Niels Isak Appel Plum, som giver sit bud på en revolutionerende ny måde at bruge landskabet på. Restaurantejer og iværksætter Christer Bredgaard fra IL Buco og La Banchina taler med Cindie Christiansen fra Zero Foodprint Nordic om, hvordan restauranter og deres gæster kan bidrage til løsningen af klimakrisen.

Jeg har kurateret et program, som vil interessere alle, der er optaget af jorden og forholdet mellem land og by.

Jeg håber vi ses :)

/ Helle Solvang Grøn folkeoplyser, dokumentarist, samtaleudvikler, inspirator og kulturentreprenør.

Stifter og leder af Jordens Skole.