NYT: JORDENS SKOLE RYKKER IND I DEMOKRATI GARAGE KBH NV

Mandag d. 30. august var en helt særlig dag. Jordens Skole rykkede nemlig ind i det dynamiske, opløftende og visionære fællesskab Demokrati Garage i Kbh NV sammen med bl.a. konsulentvirksomheden We Do Democracy og Iværksætter-Akademiet for Børn og Unge.

LANDHANDEL OG GÅ-TIL-HAVE-HOLD

Jordens Skoles daglige team er Rosamai Liliet og mig - og vi holder til i 'Butikken' og åbner snart for landhandel, salg af grønt-kasser, havehold og pop-up events. Jeg tilbyder desuden rådgivning, inspiration, podcast masterclasses og idéudvikling.

Vi glæder os til at skabe, plante og gro både ideer, visioner og grøntsager sammen med Demokrati Garagens ansatte, frivillige og naboerne i NV - og alle andre der har lyst at være med.

DEMOKRATI GARAGE

Demokrati Garage er byens nye mødested for deltagelse. Et moderne gør-det-selv demokrativærksted, der er drevet af mere og bedre demokrati. Et sted, der hylder nysgerrighed og mennesker, der samler fællesskaber. Sloganet er, at demokrati er noget, vi gør sammen.

HVAD ER DET DER JORDENS SKOLE?

Jordens Skole er en NGO medie-og dannelsesplatform for familier, unge og voksne. Vi støtter op om den regenerative bevægelse og bedre forbindelse mellem by og land. I Jordens Skole får du ‘fingrene i jorden’ og kan lære både at lave podcast og kompost!

Vi er drevet af at føle meningsfuldhed med alt, hvad vi gør, og for at gøre den verden, vi har indflydelse på, grønnere og skønnere. Vi vil også have det sjovt og have en arbejdsdag, hvor der er plads til en sang og en snak. Vi har altid kaffe på kanden, så kig forbi. Ring evt først på 51445610, så du er sikker på, at vi er her.

HVOR KAN DU ELLERS MØDE JORDENS SKOLE

Skulle du have plan om at være på Madens Folkemøde 24.-25., så kig forbi Jordens Skoles stand. Og vil du bare gerne følge med og få viden om det regenerative princip, om de nye vinde, der blæser ude på landet og om naturens større og større plads i dyrkningen herhjemme såvel som hos kunstnerne og i kunst-og kulturinstitutionerne, så skriv dig op til vores nyhedsbrev ‘Kurator’

Læs meget mere på www.jordensskole.dk

HOUSEWARMING/ HØSTFEST SØNDAG D. 5. SEPTEMBER

Mød Jordens Skole fra kl. 10 ved årets Høstfest i Demokrati Garage - kom forbi til en snak om grøntsager, gødning og jordens forfatning. Mød gæve gartnere og jordbrugere og se, hvad årstiden byder på fra have og mark.

Hør om initiativet '100 haver' og skriv dig op til det første havehold i 'Demokrati-garage'. I caféen byder vi på forfriskende lemonade og vores signatur-spise: Gartnerens Garage Grød. Der er høstfest hele søndagen, hvor vi fejrer initiativerne og ildsjælene i nabofællesskabet med boder, mad, sang og musik. Se opslag; Høstfest i Rentemesterkvarteret

ØNSKER

Hvis vi skulle ønske os noget til vores nye skønne kontorlokale og butik, så skulle det være store klunsede krukker og vaser til grene og blomster, planter, en skraldespand et trekantsskilt til gaden, en klassisk sort tavle og nogle herlige forskelligartede kander og limonadeglas fra loppemarkedet. En hær af frivillige og fondsmidler er også på ønskelisten

/ Helle Solvang Stifter og leder af Jordens Skole.